Ocena Zachowania Ucznia
Kryteria oceny zachowania ucznia
Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ucznia ustala wychowawca klasy po dokonaniu analizy uwag oraz po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy i ocenianego ucznia, uwzględniając w szczególności następujące kryteria oceny:
- wywiązywanie się z obowiązków ucznia,
- postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
- dbałość o honor i tradycje szkoły artystycznej,
- dbałość o piękno mowy ojczystej,
- dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
- godne, kulturalne zachowanie się w szkole artystycznej i poza nią,
- okazywanie szacunku innym osobom.
Ustalanie oceny zachowania ucznia :
1) ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który bez zarzutu, systematycznie spełnia wszystkie zawarte w kryteriach oceny wymagania i może być wzorem dla innych uczniów,
2) ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który bez zarzutu spełnia wymagania zawarte w kryteriach oceny, a w realizacji niektórych wyróżnia się,
3) ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który w większości spełnia wymagania zawarte w kryteriach oceny, ale nie wyróżnia się,
4) ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który w ograniczonym stopniu spełnia wymagania zawarte w kryteriach oceny,
5) ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który uchyla się w realizacji wymagań zawartych w kryteriach oceny, narusza obowiązujące normy zachowania szkolnego,
6) ocenę naganną otrzymuje uczeń, który rażąco uchybia wymaganiom zawartym w kryteriach oceny, a podejmowane środki zaradcze nie przynoszą rezultatów.
Wychowawca klasy na początku roku szkolnego informuje uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceny zachowania uczniów.
KRYTERIA OCENY ZACHOWANIA UCZNIA
L.P |
KRYTERIA |
WYMAGANIA |
1. |
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
- przestrzeganie praw, obowiązków i regulaminów szkolnych, - frekwencja (punktualne i systematyczne uczęszczanie na zajęcia szkolne ), - przygotowywanie się do zajęć , odrabianie prac domowych, - aktywność na zajęciach, - dbałość o właściwy strój szkolny.
|
2. |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
-udział w konkursach, olimpiadach, koncertach , festiwalach, -aktywna praca w organizacjach szkolnych :Samorząd Uczniowski , Spółdzielnia Uczniowska, „Mały wolontariat”, -przynależność do kółek zainteresowań, -praca na rzecz klasy, szkoły ( świetlicy, biblioteki itp.), środowiska, -umiejętność współdziałania podczas zadań podejmowanych w grupach, -dbanie o mienie szkolne oraz kolegów i koleżanek.
|
3. |
Dbałość o honor i tradycje szkoły artystycznej |
-pomoc w organizowaniu imprez będących tradycją szkoły, np. „Wieczór kolęd”, „Festyn rodzinny”, „Święto kameralistyki”, popisy klasowe, apele okolicznościowe, -aktywny udział w imprezach szkolnych, -godne reprezentowanie szkoły na zewnątrz, -przestrzeganie zasad noszenia szkolnego stroju galowego.
|
4. |
Dbałość o piękno mowy ojczystej |
-kultura słowa, używanie poprawnej polszczyzny, -stosowanie zwrotów grzecznościowych, -nieużywanie wulgaryzmów.
|
5. |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób |
-przestrzeganie zdrowego stylu życia, -dbanie o wygląd zewnętrzny i higienę osobistą, -przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym w drodze do szkoły i poza nią, -troska o estetykę i czystość otoczenia, -stosowanie zasad segregacji śmieci.
|
6. |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole artystycznej i poza nią |
-przeciwstawianie się przejawom agresji i przemocy, -pomoc koleżeńska, -kulturalne zachowanie w szkole oraz poza nią ( na wycieczkach, koncertach itp. ).
|
7. |
Okazywanie szacunku innym osobom
|
-właściwy stosunek do pracowników szkoły i innych osób dorosłych oraz kolegów i koleżanek, -przestrzeganie zasad tolerancji.
|
Zasady poprawy oceny z zachowania
Każdy uczeń ma prawo do poprawy proponowanej oceny z zachowania wg następujących zasad:
1. Ocenę z zachowania można poprawić o jeden stopień.
2.W trakcie miesiąca od otrzymania propozycji oceny do klasyfikacyjnego posiedzenia rady
pedagogiczne uczeń:
- spełnia wszystkie kryteria wymagane do otrzymania oceny o którą zabiega;
- podejmuje i realizuje dodatkowe prace na rzecz klasy i szkoły;
- posiada zeszyt uwag o swoim zachowaniu z potwierdzaniami wychowawcy lub innego nauczyciela.